Wynajem długoterminowy - porównanie pakietów | Blog Carly.pl

Wynajem długoterminowy - porównanie pakietów

Decydując się na wynajem długoterminowy zależy nam przede wszystkim na wygodzie - żebyśmy nie musieli martwić się co zrobić z autem na koniec umowy, tracić czas na formalności związane z ubezpieczeniem OC/AC, czy ponosić dodatkowe koszty serwisu. Każde oferowane przez nas auto w wynajmie długoterminowym dostępne jest w 3 wariantach: Economy, Optimum i Premium. Różnią się one przede wszystkim obsługą serwisową samochodu (przykładowo w najwyższym pakiecie nie dokładamy ani złotówki za wymianę skrzyni biegów), ale także ceną. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie najważniejszych różnic pomiędzy tymi 3 pakietami, żebyście ułatwić nieco decyzję, na który pakiet się zdecydować.

 

 

Pakiet podstawowy - Economy

 

W skład każdego pakietu wchodzą:

A. Naprawy i przeglądy:

  • Umawianie na przeglądy i naprawy
  • Realizacja napraw i przeglądów

B. Pakiet serwisowy:

  • Przegląd okresowy – części
  • Serwis dodatkowy np. dolewka płynów
  • Wymiana płynu hamulcowego
  • Wymiana filtra paliwa
  • Wymianę świec żarowych / zapłonowych
  • Wymiana płynu chłodzącego
  • Wymiana pompy wody
  • Wymiana oleju silnikowego
  • Wymiana pasków napędowych osprzętu
  • Wymiana rozrządu
  • Wymiana filtra pyłkowego

C. Opony - NIE

D. Ubezpieczenie:

  • Pakiet komunikacyjny AC, OC, NNW
  • Franszyza integralna: 1000 PLN netto
  • Franszyza redukcyjna: 1000 PLN netto

E. Koordynacja likwidacji szkód komunikacyjnych

F. Assistance:

  • Pomoc doraźna na drodze
  • Holowanie do najbliższego serwisu

G. Samochód zastępczy:

  • TAK – dla napraw szkodowych na cały okres naprawy, ale NIE dla napraw mechanicznych.

 

Pakiety wyższe - Optiumum i Premium

 

W zamian za dodatkową opłatę zyskujemy szerszy zakres usług. W skład pakietów Optimum i Premium wchodzą wszystkie punkty wymienione w Economy oraz dodatkowo, w zależności od pakietu:

Pakiet Optimum Pakiet Premium
B. Pakiet serwisowy:

 

  • Wymiana piór wycieraczek
  • Wymiana klocków/tarcz/bębnów/szczęk hamulcowych
  • Dezynfekcja klimatyzacji
B. Pakiet serwisowy:

 

 Obejmuje wszelkie przeglądy, wymiany części eksploatacyjnych i naprawy samochodu wynikające z jego normalnej eksploatacji, także po okresie gwarancji, w tym elementy wskazane w Pakiecie Optimum oraz dodatkowo:

  • Pompa hamulcowa
  • Koło zamachowe
  • Skrzynia biegów
  • Sprzęgło
  • Turbosprężarka
  • Wtryskiwacz paliwa
  • Wentylator chłodnicy
  • Przekładnia kierownicza
  • Blok i głowica silnika
  • Komputer pokładowy

 

  C. Opony – TAK

 

  • Wymiana i przechowywanie
  • Dodatkowy komplet opon (4 szt.)
 C. Opony – TAK

 

  • Wymiana i przechowywanie
  • Nielimitowana liczba opon
 

 

D. Ubezpieczenie:

  • Franszyza integralna: 500 PLN netto
  • Franszyza redukcyjna: 500 PLN netto
   

 

D. Ubezpieczenie:

  • Franszyza integralna: zniesiona
  • Franszyza redukcyjna: zniesiona

 

 

 

F. Assistance:

  •  Transport użytkownika (tj. kierowcy i pasażerów ubezpieczonego pojazdu) do miejsca zamieszkania
  • Kontynuacja podróży
  • Zakwaterowanie w hotelu
 

 

F. Assistance:

  • Transport użytkownika (tj. kierowcy i pasażerów ubezpieczonego pojazdu) do miejsca zamieszkania
  • Kontynuacja podróży
  • Zakwaterowanie w hotelu
 

 

G. Samochód zastępczy:

  • TAK – dla napraw szkodowych na cały okres naprawy
  • TAK – dla napraw mechanicznych, na czas naprawy do 10 dni

 

 

 

G. Samochód zastępczy:

  • TAK – dla napraw szkodowych na cały okres naprawy
  • TAK – dla napraw mechanicznych, na cały czas naprawy
  • W przypadku szkody całkowitej, samochód zastępczy do 14 dni, przy kradzieży do 30 dni

Jak widać w powyższej tabelce, w skład pakietu serwisowego w wariancie Premium wchodzi dużo więcej elementów. Dodatkowo w najwyższym pakiecie franszyzy są zniesione, co w praktyce oznacza, że nie nie zapłacimy ani grosza w przypadku każdej kolizji, nawet gdy całkowicie rozbijemy samochód. Ostatnia różnica dotyczy samochodu zastępczego - tylko pakiet Premium gwarantuje nam samochód zastępczy w każdej sytuacji - zarówno w przypadku szkody całkowitej, jak i kradzieży.

 

Który pakiet wybrać?

 

Jak zwykle najlepsza odpowiedź: To zależy :) jeśli naszym priorytetem są jak najniższe koszty, wybór jest oczywisty - pakiet Economy.

Pakiet Optimum to pewnego rodzaju kompromis: rata jest nieco wyższa, ale otrzymujemy w zamian dużą wygodę. Nie ponosimy żadnych kosztów w przypadku wymiany części eksploatacyjnych, takich jak klocki, tarcze, hamulce. Dodatkowo zakres usług assistance jest naprawdę szeroki i zwiększa poczucie komfortu podróży. A w przypadku kolizji czy usterki, Optimum gwarantuje nam samochód zastępczy, co jest szczególnie ważne w przypadku samochodów flotowych.

Pakiet Premium to rozwiązanie dla tych, którzy pokonują dużo kilometrów i zależy im na jak najwyższym komforcie.  W przypadku tego wariantu nie płacimy za wymianę nawet tak drogich elementów, jak turbosprężarka czy skrzynia biegów. Nie musimy martwić się także o opony, co jest bardzo istotne przy pokonywaniu dużych przebiegów.