Test Skody Superb Laurin&Klement | Blog Carly.pl

Test Skody Superb Laurin&Klement

Jakiś czas temu przeprowadziliśmy tygodniowy test Opla Insignii. Teraz z kolei przyszedł czas na Skodę Superb, która, nie ma co ukrywać, stała się prawdziwym hitem na polskim rynku. Znalazła bardzo szerokie grono nabywców, zarówno jako auta firmowe, jak i wśród prywatnych użytkowników. Jak spisała się w naszym 7 stopniowym teście? Przeczytajcie sami.

1. Czy jest ładna?

Superb może się podobać głównie dzięki ostrym liniom w przedniej części samochodu. W porównaniu do VW Passata jest dużo bardziej agresywny, zwłaszcza w wersji Sportline.

Wnętrze natomiast jest już bardziej stonowane. Użytkownik Superba Laurin & Klement ma poczuć się, jak w prawdziwym luksusowym samochodzie. Jasna, skórzana i do tego wentylowana tapicerka w połączeniu ze skórzaną kierownicą sprawia, że w środku jest naprawdę przytulnie.

2. Czy jest szybka?

Do testów otrzymaliśmy 2-litrowy silnik diesla o mocy 190 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 400Nm. Przyznam szczerze, że spodziewaliśmy się lepszej dynamiki, zwłaszcza, że auto było sprzężone z automatyczną skrzynią DSG.

3. Czy jest bezpieczna?

Jak najbardziej tak. I to nie tylko z powodu licznych systemów bezpieczeństwa, takich jak m.in. poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy, kurtyny powietrzne, asystent pasa ruchu, czujniki martwego pola, ale również dzięki swoim gabarytom. Superb jest po prostu wielki i w razie zderzenia sporo blachy ochrania kierowcę oraz pasażerów.

4. Czy jest wygodna?

Bardzo. Wersja L&K jest wyposażona w zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z wyborem profilu jazdy, które w trybie Comfort przemienia Superba w statek, który niemal płynie po drodze. Nie są wyczuwalne żadne nierówności czy dziury, przy czym, co ważne, auto nadal prowadzi się bardzo pewnie i przewidywalnie.

Nie możemy nie wspomnieć o olbrzymiej ilości miejsca, jakie mają do dyspozycji zarówno osoby podróżujące z przodu samochodu, jak i na tylnej kanapie.


5. Czy jest ekonomiczna?

Podczas dynamicznej jazdy w trybie Sport w cyklu mieszanym nasz testowy Superb spalił według komputera pokładowego 7,1l/100km, przy czym realne spalanie liczone "z dystrybutora" nie odbiegało jakoś znacznie od tej wartości.


6. Czy ma wady?

Skoda Superb jest na tyle poprawnym i dopracowanym samochodem, że ciężko było nam znaleźć jakiekolwiek wady, zarówno jeśli chodzi o jakoś wykonania jak i użyte materiały. Gdybyśmy jednak musieli się do czegoś przyczepić, to silnik mógłby być nieco bardziej dynamiczny.

7. Czy sami byśmy taką kupili?

I tu pojawia się bardzo trudne pytanie. Z jednej strony Superb jest już sprawdzoną i bardzo dopracowaną konstrukcją, natomiast z drugiej strony nie wywołał u nas tylu emocji, co testowana wcześniej Insignia. Jednak po dłuższym zastanowieniu się i wymienieniu wszystkich "za" i "przeciw" doszliśmy do wniosku, że dzięki swojej ekonomii, ale przede wszystkim dzięki komfortowi jazdy chętnie widzielibyśmy Superba na naszym podjeździe.


 

A jakie są Twoje wrażenia z jazdy tym bardzo popularnym modelem Skody?

Jeśli sam chcesz kupić Superba, sprawdź, jaką cenę otrzymasz w naszym serwisie: konfigurator Skoda Superb