Auto do 60 tys. zł - porównanie rabatów i wyposażenia (luty 2018) | Blog Carly.pl

Auto do 60 tys. zł - porównanie rabatów i wyposażenia (luty 2018)

Ostatnio na naszym bogu królowały SUV-y i crossovery – teraz czas na zupełnie inne auta! Tym razem postanowiliśmy skupić się na tych najmniejszych, autach miejskich, na których zakup trzeba przeznaczyć maksymalnie 60 tysięcy złotych (lub mniej :) ). Przygotowaliśmy dla Was zestawienie rabatów (z lutego 2018) oraz porównanie wyposażenia tych samochodów.

Samochody ponownie podzieliliśmy według rozmiaru. Mamy tu trzy grupy – segment A (auta najmniejsze przeznaczone głównie do jazdy w mieście), segment B (tzw. samochody subkompaktowe – wciąż nie za wielkich rozmiarów, ale czterem podróżującym osobom powinno być w nich całkiem wygodnie) oraz segment C (auta kompaktowe - jest to bardzo szeroki segment: znajdziemy tu zarówno hatchbacki, sedany, jak i kombi; jednak jedynymi samochodami spełniającymi kryterium cenowe do 60 tys. zł są Rapid oraz Astra Sedan).

RABATY

1. Segment A - na grafice przedstawione są kolejno średnie rabaty (procentowe i kwotowe), maksymalne rabaty (procentowe i kwotowe) oraz średnia cena katalogowa konfigurowanego samochodu.

Musimy przyznać, że rabaty kwotowe w przypadku tych najmniejszych aut - delikatnie mówiąc - nie powalają :) maksymalne udało nam się wynegocjować 3 939 PLN na Citigo, 3 090 PLN na Karla oraz 4 850 PLN na Up!-a. Jednak wygląda to trochę lepiej, gdy spojrzymy na rabaty procentowe oraz na średnią cenę katalogową samochodu, która w przypadku Citigo i Karla oscyluje w granicach 40 tys. zł. Za Up!-a musimy zapłacić już trochę więcej.

2. Segment B - średnia cena katalogowa konfigurowanego auta przekracza tu 50 tysięcy złotych, ale wciąż znajduje się sporo poniżej limitu 60 tysięcy złotych. Najlepsze rabaty można było uzyskać na Corsę - nawet 9 tys. zł. W przypadku Fabii było to nieco ponad 7 tys. zł. Najgorzej wypada Polo - tutaj maksymalny rabat nie odbiega znacząco od średniego. Jest to stosunkowo "świeży" model i dealerzy niechętnie go rabatują - jeszcze! :)

3. Segment C - tutaj rabaty wyglądają zdecydowanie najlepiej -  średnio ponad 8 tys. zł w przypadku Rapida i 7 tys. zł w przypadku Astry. Jeszcze lepiej to wygląda, gdy popatrzymy na rabaty maksymalne :) (ponad 10 tys. zł Rapid i ponad 12 tys. zł Astra). Należy tu zaznaczyć, że za Astrę Hatchback czy Sports Tourer trzeba zapłacić zdecydowanie więcej, dlatego poniższe rabaty i średnia cena dotyczą Astry Sedan.

Mimo że średnia cena katalogowa w obu samochodach przekracza ustalone 60 tysięcy złotych, to dzięki rabatom auta mieszczą się w tym limicie.

 Auta od ręki

Wciąż jeszcze trwa wyprzedaż rocznika. Zostały już wprawdzie ostatnie sztuki, ale dalej możemy liczyć na całkiem dobre rabaty. Podczas wyprzedaży rocznika nawet auto, które katalogowo kosztuje ponad 70 tys. zł, możemy kupić za kwotę poniżej 60 tys. zł. To przykłady samochodów, które oferowaliśmy od ręki w ostatnim czasie:

Na naszej stronie, w zakładce "Auta od ręki" powinno zostać jeszcze parę samochodów poniżej 60 tys. zł - jednak, jak to w przypadku wyprzedaży rocznika, te auta szybko znikają :)

PORÓWNANIE WYPOSAŻENIA

Podobnie, jak w przypadku crossoverów, przygotowaliśmy dla was porównanie wyposażenia, żebyście mogli zobaczyć, ile co kosztuje w danej marce.

Segment A

W przypadku tych najmniejszych aut miejskich, porównujemy 3-cylindrowe silniki benzynowe. Dla tego segmentu producenci nie przewidzieli silników diesla. Jak widać poniżej, najtańszy jest Opel Karl, jednak jest on też najgorzej wyposażony. Wyposażenie Citigo i Up!-a jest bardzo porównywalne, natomiast różni je kwota niespełna 3 tys. zł (na korzyść Skody).

Segment B

Do porównania wybraliśmy tutaj najpopularniejsze wśród naszych Klientów silniki - o średniej mocy i z manualną skrzynią biegów. Natomiast wersje wyposażenia wybraliśmy najwyższe - mimo to ceny katalogowe nie przekraczają tu nawet 61 tys. zł (a mając na uwadze wcześniej opisane rabaty, auta te spokojnie możemy kupić za mniej niż 60 tys. zł). Nie pokazujemy tu cen silników diesla, gdyż były one sporo droższe.

Segment C

W tej grupie brakuje VW Golfa, ponieważ zdecydowanie odstaje on cenowo od swoich konkurentów. Porównujemy więc tu jedynie Opla Astrę (sedan) oraz Skodę Rapid (sedan). W przypadku tego modelu Astry do wyboru mamy tylko jedną wersję wyposażenia, natomiast w przypadku Rapida wybraliśmy odpowiadającą Astrze cenowo wersję Ambition. Podobnie jak w przypadku segmentu B, cena silników diesla była znacznie wyższa, dlatego ograniczyliśmy się jedynie do motorów benzynowych.

Jeśli chcesz sprawdzić cenę na swój samochód, zapraszamy do naszego konfiguratora :)